idé

Hur Du kan starta en egen telefonlinje!

 

 

Det här är en miniguide om hur Du kan gå tillväga för att öppna Din egen telefonitjänst för information, råd, tips, konsultation eller annat.

 

Steg 1   Vad vill Du göra - Välj rätt system!

Steg 2   Hur ska Dina kunder betala?

Steg 3   Nå Dina kunder! Låt Dina kunder nå Dig!

Steg 4   Behåll Dina kunder!

Steg 5   Utveckla Dig och Din tjänst!

Varför är TaluTel bäst för Dig?

Vad är fördelen för Dig?

 

Steg 1

Vad vill Du göra - Välj rätt system!

 

Vad ska Du erbjuda?

  • Ska en eller flera personer svara på ett eller flera telefonnummer?
  • Ska det finnas förinspelad information tillgänglig för Dina kunder?
  • Ska flera personer svara och kunder erbjudas automatisk information?
  • Är tjänsten tillgänglig dygnet runt eller bara under en viss tid per dag/vecka/månad?

Dessa frågor kan verka svåra att svara på själv men på TaluTel har vi erfaren personal som gärna hjälper Dig att komma fram till vad Du vill ha och behöver!

Våra system är anpassningsbara till att fungera så som just Du vill ha, både funktions- och prismässigt!

Givetvis går det att utöka systemet i samband med att Ditt företag växer!

Upp

Steg 2

Hur ska Dina kunder betala?

 

Det finns olika sätt att ta betalt för information och tjänster per telefon. Dels kan Du ta betalt per minut eller så kan Du välja pris per samtal.

  • Pris per samtal betyder att Din kund betalar ett fast pris, oavsett hur länge samtalet varar.
  • Pris per minut är, som det låter, en löpande debitering som startar vid viss angiven tidpunkt.

Du kan enkelt ta betalt via antingen 0900-nummer som debiterar kunden via dennes telefonräkning eller så kan man fakturera tjänsten separat, dvs kunden får en faktura skickad hem till sig.

TaluTel har ett flertal lösningar och Du kan använda en eller flera för just Ditt system!

Upp

Steg 3

Nå Dina kunder! Låt Dina kunder nå Dig!

 

Hur informerar Du kunderna om var Du finns och hur de kan nå Dig?

  • Är Din tjänst tillgänglig varje dag?
  • Har tjänsten Du har valt kapacitet att ta emot flera samtal?
  • Hur sprider Du bäst ut marknadsföringen för att få ett jämt flöde av samtal till Din tjänst så att alla kunder kan betjänas?

Spendera inte pengar på att t ex annonsera en tjänst i tidningen när det inte alltid finns någon person eller information tillgänglig när kunden försöker att nå den.

Om Du tänkt börja i en mindre skala bör Du anpassa marknadsföringen därefter, dvs lite försiktigare och därmed billigare.

Om Du däremot väljer att starta mer storskaligt och har en större kapacitet på Din tjänst, är det kanske lämpligare att skapa en marknadsföringsplan.

Se till att anpassa annonseringen så att den är mätbar mot faktiska resultat för att se var Dina kunder lättast hittar Dig! Tänk på att alltid ta hand om Dina kunder på bästa sätt!

Internet, hemsidor och annonsering i veckoblad eller annan press kan vara svårt om man inte har kunskapen själv.

TaluTel kan bistå Dig med tips och råd samt skapande av hemsidor, annonser och annat marknadsföringsmaterial.

Upp

Steg 4

Behåll Dina kunder!

 

Hur bör kunderna bemötas?

  • Hur får man kunderna att komma tillbaka?
  • Dina kunder är vad som gör Ditt företag!

Tack vare TaluTels smidiga system, kontakter och erfarenheter kan vi hjälpa Dig att ta hand om Dina kunder på bästa sätt! En nöjd kund kommer tillbaka!

Upp

Steg 5

Utveckla Dig och Din tjänst!

 

Kan Du göra Din tjänst bättre?

  • Vill Du skapa nya tjänster?
  • Behöver Du mer personal?
  • Behöver Du kunna ge mer information?
  • Behöver Du större kapacitet?

Oavsett i vilken fas Din tjänst/ Ditt företag befinner sig så kan man nästan alltid utveckla och förbättra.

TaluTels system och personal erbjuder en sådan flexibilitet att Du alltid kan lita på att få den möjlighet och de verktyg Du behöver för att bli framgångsrik!

Upp

Varför är TaluTel bättre än andra Service Providers?

Tack vare erfarenhet och spetskompetens inom talsvarssystem och chatt- och informationstjänster kan vi hjälpa Dig att analysera Dina behov och önskemål på ett bättre sätt.

Flexibiliteten i våra system och gott samarbete med telefon- och faktureringsbolag gör att vi kan ge Dig lägre priser.

En kontaktperson för alla Dina behov från telefonisystem och betalning till annonsering och kundvård!

Upp

Du:

Sparar pengar

  • Sparar tid
  • Får en kontaktperson
  • Kan göra mer med Din verksamhet
  • Får unik kompetens till Ditt förfogande
  • Tjänar mer pengar

 

KONTAKTA OSS

Upp

 

[Hem] [Telefonitjänster] [Faktura & Inkasso] [Marknadsföring] [Röstinspelning] [Starta Eget Guide] [Kontakta Oss]